Oj oj

haha alltid lika kul att gå förbi på garnisonsgatan och möta 
dessa hundar som inte kan betee sig för 5öre.. eller hur Lisa?
Medans vi kan gå där med lugna fina hundar..

Jag fattar inte att det ska så mycket till innan kommunens djurinspektörer
gör nånting? vad ska man vänta på? att hundarna får det sämre än
vad dom redan har det? Det är många lagar och SUNT förnuft som
försvinner hos dessa männiksor som äger hundarna.
Att ha hundar i bur innomhus dagligen är olagligt,
att dom sedan inte kommer ut var 6 timme är också mot lagen,
sen att ha en hund som biter människor, stor brist på motion
vilket gör att hundarna river hem och hus/gör utfall,
Tänk en hund som är så frusterad av denna bristande motion
behöva sitta instäng i en bur större delan av dagen
konstigt att det bli oönskade beteenden.. NEJ

Vissa människor ska inte ha hund, och definitivt inte
raser som kräver stor mental och fyskit stimulans för att
vara till lags.. Nej större krav på vilka som får skaffa hun egentligen.

Nog om detta blir så arg på detta!!


Min hundar har då inte brist på motion iaf =)
Ute och ränt mitt på dagen lite här och där.
Varit i lillskogen med Tyson han hade jätte kul och sprang
kom på varje inkallning. Hem med han,
ut med Freja mötte upp Nathalie och Indra för att få tillbaks
packväskan till F, vi gick till björknäs och lät dom springa.
På med väskan på Freja möta upp Lisa, hem byta hund
till Leslie vi gick en prom på 45min typ...

Imorgon på em ska jag och rida Meckis,
Lollo ska rida Apollon och Lotta på Rigla
ska gå till ridhuset..



Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske vi ska ta en tur och se til att dom får ett hembesök? ;)

2009-01-20 @ 22:55:35
Postat av: Lisa

Ja jag fattar inte att dom där människorna fick skaffa hund? Kärringen skulle inte ens få avla av sig. Men det e så kul att gå förbi med två snälla hundar då hennes är helt rabiat haha, vem e det som ska peka finger åt vem egentligen ;)

2009-01-21 @ 00:15:00
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snart snart :)

2009-01-21 @ 00:15:25
Postat av: Emma

Du kan inte slänga upp någon bild på Leslie? Hon är så underbart söt den damen.

2009-01-21 @ 15:00:41
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0